Hodnocení žáků a studentů učiteli - možnosti a ukázky výstupů
Dílčí modul umožní učitelům hodnotit své žáky slovním hodnocením, které bude doplňovat klasické vysvědčení. Vyučující budou mít možnost zadat slovní hodnocení výběrem z nabízených možností v několika kategoriích – např. aktivita v hodině, přínos pro třídu, soustavnost domácí přípravy… Studenti se z hodnocení dozvědí, jak je vnímají učitelé různých skupin předmětů, dostanou tak kromě vysvědčení i další hodnocení, které pro ně bude cennou zpětnou vazbou.
© Jan Felger
Do modulu budou moci vstupovat uživatelé na třech uživatelských úrovních
- vedení školy, resp. určený pracovník s oprávněním administrátora školy
- příprava šablony pro hodnocení žáků
- kontrola zadání a výstupů
- vyhodnocení
- učitel
- zadání dat
- přístup k výsledkům u všech žáků, které učí
- žák
- přístup k vlastnímu hodnocení
- přístup k souhrnným údajům ve škole
© Jan Felger
Výstupy:
Výstupem bude slovní hodnocení žáka, které se bude v mnohém podobat výstupnímu hodnocení na konci povinné školní docházky. Tím, že se bude žákovi zpracovávat na konci každého ročníku, bude možné sledovat jeho rozvoj v oblastech, které korespondují s klíčovými kompetencemi.
Jak na to – příklad dobré praxe
Zde bude zveřejněn postup projektových škol při přípravě slovního hodnocení.
Ukázky
- Ukázka slovního ročníkového vysvědčení pro žáka primy a septimy bude přístupná zde.