PROJEKTOVÉ DNY OSUDOVÉ OSMIČKY

PROJEKTOVÉ DNY OSUDOVÉ OSMIČKY

Při příležitosti 100. výročí vzniku československého státu připravily předmětové komise dějepisu, základů společenských věd, zeměpisu, hudební výchovy, českého jazyka a literatury na čtvrtek 25. 10. pro žáky nižšího gymnázia a na pátek 26. 10. pro žáky vyššího a čtyřletého gymnázia projektový den OSUDOVÉ OSMIČKY, v němž si připomenuli události spojené nejen s rokem 1918, ale i 1938, 1948 a 1968 i vzájemné souvislosti mezi nimi.

Učitelé vymysleli a připravili pro žáky aktivity, při nichž pracovali ve skupinách, ve dvojicích, diskutovali, jako zdroj informací používali videa ze Slavných dnů na Streamu (Den, kdy …) nebo kreslených Dějin udatného českého národa, zpívali, kreslili, stříhali, lepili, vymýšleli deskovou hru, soutěžili a byli nuceni přemýšlet.

1918

 Museli přemýšlet o tom, co všechno museli politici řešit, když má vzniknout nový stát (forma státního zřízení, spojenci, měna, kde vzít peníze na fungování státu), do symbolického stromu – lípy, zakreslovali důležité informace o nově vzniklém státu, vymýšleli a vytvářeli pexeso, studovali významné dokumenty důležité pro nově vznikající Republiku československou. Připravovali úkoly k deskové hře Cesta ke vzniku Československa. Rozšiřovali si vědomosti formou kvízu.

1938

Dozvěděli se, proč došlo k Mnichovu a jaké důsledky to pro nás mělo. Pracovali s fotografiemi, poznávali aktéry těchto událostí, odhadovali názory vybraných lidí, jestli jsme se měli bránit, pak si je vyslechli, sami zaujímali postoje a argumentovali. Pracovali s mapou a zakreslovali do ní území, jež jsme museli odstoupit Německu, Maďarsku i Polsku.

1948

Na základě informací z videa, komiksu děti stříhaly, třídily, lepily informace k osobnostem, jako je Edvard Beneš, Klement Gottwald, Jan Masaryk, chronologicky seřazovaly události únorových dní. Při srovnání dvou stejných fotografií si uvědomili, jak fungovala cenzura (na jedné chyběl Vladimír Clementis, dozvěděli se i proč). Starší žáci se seznámili se „skvosty“ budovatelské poezie a zkoumali vliv komunistické ideologie na kulturu, pracovali s povídkou Oty Pavla Běh Prahou i se vzpomínkami Jana Zábrany.

1968

Události tohoto roku si studenti vyjasňovali přiřazováním letopočtů, událostí, jmen. Sledovali i to, jak se měnil ve 20. století postoj občanů naší země k Sovětskému svazu. Naučili se i písničky Modlitba pro Martu a Bratříčku, zavírej vrátka.

Zobrazeno: 6790x

Aktuální informace

26.10.2024

Rada školy dne 25. 10. schválila výroční zprávu o činnosti školy za rok 2023 - 2024.

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1960.

Narodil se 30. 12. 1943 v Nymburce. Nebyl doporučen k dalšímu studiu, a proto pracoval jako dělník v Elektroisole v Kolíně.

Anketa

 
Motto školního roku 2024-25
1. Charlie Chaplin 41 %
2. John Lennon 18 %
3. Eleanor Roosevelt 13 %
4. Stephen Covey 8 %
5. Herman Melville 20 %
Celkový počet hlasů: 212
Archiv anket

Svět v roce založení školy

10. květen 1903

Rakouský výnos stanovil, že innsbrucká univerzita zůstane německá. 

Nejčtenější

07.04.2025

Přinášíme Vám pohled na právě prožitý týden ve Velké Británii očima studentek 4KA.

Ve dnech 29.3. - 4.4. jsme se třída 4KB a osm studentů z 4KA vydali na jazykový a poznávací kurz na jih Anglie. Vyrazili jsme v sobotu v odpoledních hodinách zářivým oranžovým autobusem. Další den brzy ráno už jsme úspěšně prošli pasovou kontrolou a náš autobus najel do vlaku, kterým jsme podjeli kanál La Manche.

celý článek
14.04.2025

Nymburk/Praha – Studenti semináře práva naší školy zažili den plný praktických zkušeností. V rámci dlouhodobé spolupráce s Právnickou fakultou Univerzity Karlovy se vydali přímo do srdce pražských práv, aby si na vlastní kůži vyzkoušeli simulaci rozvodového řízení.

celý článek
14.04.2025

V pátek 11. dubna jsme se zúčastnili okresní kola taneční soutěže Středočeský taneční pohár, které se konalo v DDM Symfonie Poděbrady. Na soutěž jsme dorazili plní očekávání s choreografií The Greatest Showman, kterou jsme nacvičovali v hodinách EVH. Na soutěži se představilo více než deset týmů z různých zájmových skupin, škol a DDM. Paleta stylů byla poměrně úzká – převládal street dance, ale občasně bylo možné pozorovat choreografie jiného zaměření, mezi které jsme sami patřili. I přesto jsme se v této „konkurenci“ neztratili a byli jsme oceněni zaslouženým třetím místem a ještě důležitěji slovem chvály porotkyně oceňující naši činnost vymykající se standardům běžných školních aktivit.

celý článek
 
Charlie Chaplin - Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.