Poprvé v nové roli aneb kurz primy B z pohledu lektora

Poprvé v nové roli aneb kurz primy B z pohledu lektora

Bylo, nebylo, vyrazily jsme se třídou 1PB jako lektoři do Rokytnice nad Jizerou na adaptační kurz. Poprvé jsme s Kájou byly v jiné roli než studentské.

S napětím a stresem z mé strany a očekáváním ze strany Káji jsme vyhlížely den D.

Když jsme dorazily ke gymplu, tak se nám na první pohled zdály všechny přítomné děti naprosto stejné, a jak už jsme si zjistily předem, zdálo se nám naprosto nemožné zapamatovat si 6 Terezek, 3 Báry a jedna dvojčata špatně rozeznatelná i po bližším prozkoumání. 

Hned v autobuse jsme zjistily, že jsme zapomněly provázek na hry, takže jsme se přesvědčily, že na náš mozek není spolehnutí. Po tomto otřesu jsme znejistily, zda jsme na místo lektorů vhodné, ale hned naše první hra zlákala děti tak, že jsme o sobě přestaly pochybovat. Už když se hra rozjela, bylo nám jasné, kdo je vůdce, inteligent, či „tichá voda“.

Cestou na vodopád děti nevěnovaly pražádnou chuť pozorovat okolní přírodu, ale jejich oči se soustavně odrážely v displejích mobilních telefonů. Nedá se říci, zda to bylo dobře nebo špatně, protože hned druhý den se do této nálady zapojili i samotní profesoři, když si od malých teenagerů závislých na technice nechali radit při používání funkce bluetooth.

Druhý den byl zničující pro většinu z nás, profesory nevyjímaje. Cesta z muzea v Pasekách byla dlouhá, a jelikož se děti vyřádily už před muzeem, kde jsme hrály hry, některé neměly dost síly na konec cesty. Jak se nám přiznali i samotní učitelé, je někdy těžké zachovat úsměv na tváři před unavenými dětmi, když sám už jste taky docela vyčerpaný.

Večery samozřejmě patřily nám, a tak jsme si s dětmi hrály. Vše je bavilo a vždy, když už se setmělo, přišla na řadu hra s největším úspěchem a názvem „Sardele“.

Děti byly celou dobu až mimořádně hodné, chodily všude včas, večer uléhaly bez sebemenších problémů, až jsme měly někdy strach, jestli se vůbec probudí. Se studenty primy B jsme si vytvořily dobrý vztah, který, jak doufáme, potrvá i potom co opustíme Rokytnici a budeme se s nimi potkávat pouze ve škole. Snad si odsud odvezly i ony dobré zážitky.

Katka Horáčková

Aktuální informace

26.10.2024

Rada školy dne 25. 10. schválila výroční zprávu o činnosti školy za rok 2023 - 2024.

Významní absolventi

František Rachlík

Absolvoval v roce 1924.

Narodil se 16. 9. 1904 v Nymburce, zemřel v Praze 13. 2. 1980. Po skončení vojenské služby studoval na pražské Filozofické fakultě Univerzity Karlovy filozofii, dějiny umění a estetiku.

Anketa

 
Motto školního roku 2024-25
1. Charlie Chaplin 41 %
2. John Lennon 18 %
3. Eleanor Roosevelt 13 %
4. Stephen Covey 8 %
5. Herman Melville 20 %
Celkový počet hlasů: 212
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Řízení vzducholodi

12. listopad 1903

Francouz Henri Juillot podal nový důkaz o řiditelnosti vzducholodi:

Nejčtenější

07.04.2025

Přinášíme Vám pohled na právě prožitý týden ve Velké Británii očima studentek 4KA.

Ve dnech 29.3. - 4.4. jsme se třída 4KB a osm studentů z 4KA vydali na jazykový a poznávací kurz na jih Anglie. Vyrazili jsme v sobotu v odpoledních hodinách zářivým oranžovým autobusem. Další den brzy ráno už jsme úspěšně prošli pasovou kontrolou a náš autobus najel do vlaku, kterým jsme podjeli kanál La Manche.

celý článek
14.04.2025

Nymburk/Praha – Studenti semináře práva naší školy zažili den plný praktických zkušeností. V rámci dlouhodobé spolupráce s Právnickou fakultou Univerzity Karlovy se vydali přímo do srdce pražských práv, aby si na vlastní kůži vyzkoušeli simulaci rozvodového řízení.

celý článek
14.04.2025

V pátek 11. dubna jsme se zúčastnili okresní kola taneční soutěže Středočeský taneční pohár, které se konalo v DDM Symfonie Poděbrady. Na soutěž jsme dorazili plní očekávání s choreografií The Greatest Showman, kterou jsme nacvičovali v hodinách EVH. Na soutěži se představilo více než deset týmů z různých zájmových skupin, škol a DDM. Paleta stylů byla poměrně úzká – převládal street dance, ale občasně bylo možné pozorovat choreografie jiného zaměření, mezi které jsme sami patřili. I přesto jsme se v této „konkurenci“ neztratili a byli jsme oceněni zaslouženým třetím místem a ještě důležitěji slovem chvály porotkyně oceňující naši činnost vymykající se standardům běžných školních aktivit.

celý článek
 
Charlie Chaplin - Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.